سلامت و تغذیه

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند

 

  • آووکادو

خوردنی‌هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند
آووکادو – Avocado

روغن آووکادو باعث سفتی و مرطوب شدن پوست می‌شود.

این میوه غنی از چربی‌های غیر اشباع می‌باشد و باعث التهاب نمی‌شود؛ به همین دلیل می‌تواند برای سلامتی قلب و عروق مورد استفاده قرار گیرد.

 

  • تمشک، توت‌فرنگی، زغال‌اخته، سیاه‌گیله

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند
تمشک، توت‌فرنگی، زغال‌اخته، سیاه‌گیله

این میوه ها غنی از آنتی‌اکسیدان هستند و رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند.

همچنین این میوه‌ها از تولید کلاژن حمایت می‌کنند و باعث سلامت و نرمی پوست می‌شوند.

به‌خصوص سیاه‌گیله به دلیل داشتن ویتامین‌های E و C به حذف مواد شیمیایی مضر از بدن کمک می‌کند.

 

  • ماست کم‌چرب

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند
ماست کم چرب

علاوه‌بر پروتئین و کلسیم، این ماست با داشتن ویتامین B بر رشد و تقسیم سلولی موثر بوده و در عمکردهای مختلف بدن تاثیر می‌گذارد.

یک لیوان ماست حاوی ۴۵۰ میلی‌گرم کلسیم می‌باشد، که این میزان در مقایسه با ۱ لیوان شیر کم‌چرب بسیار بیش‌تر است.

 

  • محصولات غنی از آب

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند

این محصولات مانند خیار، هندوانه، سیب، هلو، خربزه و کرفس بهترین هیدراسیون (آبرسان) برای پوست هستند.

این میوه و سبزیجات چین و چروک را از پوست دور می‌کنند و به شما کمک می‌کنند تا پوستی تازه و سالم بدست آورید.

 

  • ماهی قزل‌آلا

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند
ماهی سالمون

این ماهی یک غذای ضد پیری از لحاظ سلامت هوشی و فکری می‌باشد.

اسید امگا۳ با کاهش التهاب، حافظه و تمرکز مغز را بهبود می‌بخشد.

برای اجتناب از محتوای روغن بالا و آفت‌کش‌های کلره‌ی این ماهی، باید به‌جای قزل‌آلای پرورشی، قزل‌آلای وحشی ترجیح داده شود.

 

  • روی، مس و سلنیوم

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند

این کانی‌ها برای تولید کلاژن مورد نیاز هستند.

برای این منظور می‌توانید خوراکی‌هایی مانند مرغ، گوشت بدون چربی، گردو، نخود و میوه‌های خشک مصرف کنید.

روی برای سیستم ایمنی بدن و سلنیوم برای الاستیسیته‌ی پوست مورد نیاز است.

 

  • صدف

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند
صدف

صدف غنی از روی  سلنیوم می‌باشد.

صدف قادر به محافظت از چشم در مقابل بیماری‌های چشمی می‌باشد.

 

  • هویج و گوجه‌فرنگی

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند

هویج و گوجه فرنگی حاوی مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که از بدن در مقابل رادیکال‌‌های آزاد محافظت می‌کنند.

بتاکاروتن موجود در هویج و لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی از پوست در مقابل اثرات مضر خورشید محافظت می‌کنند و باعث ترمیم سلول‌های پوستی می‌شوند.

 

  • توفو (پنیر لوبیا)، شیر سویا و اِدامامِه (سویای نارس)

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند
محصولات سویا

این فیتواستروژن‌های طبیعی که عمدتاً توسط گیاه‌خواران ترجیح داده می‌شوند به انعطاف‌پذیری پوست کمک می‌کنند و سرعت روند پیری را کاهش می‌دهند.

 

  • کلم بروکلی، چغندر و کلم قرمز

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند

این سبزسجات به‌طور طبیعی اثر ضدعفونی کننده بر روی بدن دارند.

سموم انباشته شده در عروق خونی را به حداقل می‌رسانند و کدورت پوست را کاهش می‌دهند.

 

  • کیوی

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند

مصرف کیوی هم باعث روشنی و تمیزی پوست و هم باعث سلامت استخوان‌ها می‌شود.

۱ عدد کیوی در مقایسه با همان مقدار پرتقال ویتامین C بیش‌تری دارد.

کیوی رادیکال‌های آزادی که سبب بیماری‌های قلب و سرطان می‌شوند را خنثی و نابود می‌کند.

 

  • رزماری

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند
رزماری

این گیاه غنی از مواد فیتوشیمیایی می‌باشد.

میزان سرامید پوست را افزایش می‌دهد که این نیز باعث افزایش رطوبت و کشسانی پوست می‌شود.

 

  • شکلات تلخ

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند
شکلات تلخ

به‌دلیل داشتن دو ترکیب رزوراترول و فلاونول از پوست در مقابل خسارات ناشی از خورشید محافظت می‌کند.

 

  • اسفناج

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند
اسفناج

به‌دلیل داشتن لوتئین باعث سلامتی و براقیت چشم‌ها می‌شود.

اسفناج حاوی بسیاری از ویتامین‌ها ازجمله فولات می‌باشد که در ساخت و ساز سلول‌های جدید از جمله سلول‌های قرمز خونی نقش مهمی دارد.

 

  • زنجبیل، زردچوبه، کاکائو، فلفل پول‌بیبر و دارچین

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند

خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی در بدن دارند.

همچنین به تعادل قند خون در بدن کمک می‌کنند. این محصولات به راحتی در غذاها و نوشیدنی‌ها قابل استفاده می‌باشند.

 

  • سیب‌زمینی شیرین

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند

بتاکاروتن موجود در این سیب‌زمینی یک آنتی‌اکسیدان قوی محلول در چربی است.

این بتاکاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود.

مصرف منظم آن باعث پیشگیری از چین و چروک صورت می‌شود.

 

  • غلات، حبوبات و فیبر

خوراکی هایی که باعث تاخیر در روند پیری می‌شوند

فیبر برای عملکرد طبیعی پوست و بازسازی سلول‌های جدید پوست مورد نیاز است.

کربوهیرات موجود در این دانه‌ها سطح گلوکز خون را حفظ می‌کند.

میزان گلیکاسیون را که باعث کاهش الاستیسیته‌ی پوست می‌شود را کم می‌کند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن