غذا و آشپزی

طرز تهیه ی فلفل دلمه‌ای شکم پر مناسب رژیم غذایی گیاهخواری (وگان)

 

مواد مورد نیاز برای تهیه ی فلفل دلمه‌ای شکم پر مناسب رژیم غذایی گیاهخواری (وگان):

 

  • ۴ عدد فلفل دلمه‌ای بزرگ از هر رنگ یک عدد
  • ۱ فنجان سویا
  • ½ فنجان فلفل دلمه‌ای رنگی خرد شده
  • ۲ فنجان برنج پخته شده
  • ۴ قاشق غذاخوری گوجه‌فرنگی خرد شده
  • ۱ عدد پیاز متوسط خرد شده
  • ۲ حبه سیر خرد و یا له شده
  • ۲ قاشق غذاخوری سس سویا
  • ۱ قاشق غذاخوری روغن
  • ۱ قاشق غذاخوری کره
  • ¼ قاشق غذاخوری پاپریکا
  • ½ قاشق غذاخوری ادویه کاری
  • سس پنیر گیاهی (وگان)
  • فلفل و نمک به میزان مورد نیاز

 

طرز تهیه:

 

  • در ابتدا برنج را بپزید. شما برای پخت این غذا نیاز به دو فنجان برنج پخته شده دارید.
  • ۱ فنجان سویا را درون یک کاسه بریزید و یک فنجان آب گرم به آن اضافه کنید. سویا شروع به جذب آب خواهد کرد.
  • قسمت کلاهک فلفل‌ها را به آرامی ببرید و تمام دانه‌های آن را خارج کنید.
  • روغن را در یک تابه بریزید و گرم کنید. سیر و پیاز خرد شده و سویا را در تابه اضافه کنید و ۴ – ۵ دقیقه در حرارت ملایم بپزید.
  • ½ فنجان فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید. سپس گوجه‌فرنگی، سس سویا، کره، فلفل و نمک را نیز اضافه کنید و در حرارت ملایم ۵ دقیقه بپزید.
  • حال برنج پخته شده را اضافه کرده و مواد را به طور کامل با هم ترکیب کنید.
  • فلفل‌ها را با ترکیب آماده شده پر کنید. پنیر را اضافه کنید و غذا را درون فر ۱۹۰ درجه ی سلسیوس قرار دهید.
  • ۳۰-۴۵ دقیقه منتظر بمانید تا غذای شما به طور کامل بپزد.

طرز تهیه ی فلفل دلمه‌ای شکم پر مناسب رژیم غذایی گیاهخواری (وگان)

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن