سلامت و تغذیهشیوه ی زندگی

مشکلات فراموشی: ۱۰ قانون طلایی برای مقابله با فراموشی

 

فراموشی در هر سنی با نشانه‌های کوچک خود را نشان می‌‌دهد.

اگر فراموشی زود درمان و پیشگیری نشود زندگی را به یک کابوس تبدیل می‌کند.

به گفته‌ی کارشناسان، با گذشت زمان فراموشی تبدیل به آلزایمر می‌شود و پس از مدتی ذهن و مغز انسان به یک صفحه‌ی خالی تبدیل می‌کند.

اگر فراموشی درمان نشود کیفیت زندگی را کاهش خواهد داد و نتایج ناخوشایندی به همراه خواهد داشت.

فراموشی خود را با نشانه‌های بارزی نمایان می‌کند. این نشانه‌ها از قبیل: دیر کردن به مدرسه یا محل کار، عدم توانایی در مدیریت زمان، اجتناب از مسئولیت‌ها، عدم وجود قابلیت در برنامه‌ریزی برای آینده، عدم توانایی در مقابله با استرس، احساس بی ارزشی، ترس از محاکمه توسط دیگران، عدم توانایی نگه داشتن مسائل آسان در حافظه، کاهش اشتیاق برای زندگی و به آسانی تسلیم شدن و …

مشکلات فراموشی: 10 قانون طلایی برای مقابله با فراموشی
مشکلات فراموشی

کارهایی که برای پیشگیری از فراموشی باید انجام دهیم:

 

  • در زندگی خود برای جداول جای باز کنید:

شما حتماً نباید جداول پیچیده حل کنید. اگر شما بازی های کلمات را نیز انجام دهید، نورون‌های شبکه‌ی عصبی شما تقویت خواهند شد.

  • خود را به کتاب خواندن عادت دهید:

برای جلوگیری از فراموشی باید اجازه دهید تا ذهن شما انعطاف‌پذیر باقی بماند. بدون شک این کار را می توانید با بدست آوردن معلومات و سرگرمی‌های جدید انجام دهید.

  • عضویت در کلاس‌های آموزشی و اجتماعی:

اگر یک زندگی تکراری داشته باشید، ممکن است باعث افسردگی شما شود. در این زمینه نوآوری بهترین راه درمان است.

  • با دوستان خود زمان بیش‌تری را سپری کنید:

سعی کنید تا وسعت دیدگاه خود را افزایش دهید. دوستان خود را با آغوش گرم بپذیرید و زندگی خود را زیباتر کنید. این کار نیازهای اجتماعی شما را تامین خواهد کرد و باعث خواهد شد تا در سایر کارهای خود انگیزه‌ی بیش‌تری داشته باشید.

  • سودوکو یاد بگیرید:

چنین فعالیت‌هایی در افزایش دقت موثر است. قدرت تمرکز را افزایش می‌‌دهد و ردیابی ذهنی را بهبود می‌بخشد.

  • روش‌های جدیدی کشف کنید:

هرچه بیش‌تر در این زمینه تلاش کنید، بیش‌تر می‌توانید از اختلالات حافظه جلوگیری کنید.

  • به سفر بروید:

زندگی را به تاخیر نیاندازید و از آن لذت ببرید. هرچه اشتیاق شما به زندگی بیش‌تر شود فراموشی کاهش می‌یابد.

  • قدر سلامتی خود را بدانید:

با خودتان رفتار خوبی داشته باشید. از خود انتقاد نکنید. فقط سعی کنید تا ویژگی‌های خود را بهبود ببخشید.

  • زبان خارجی یاد بگیرید:

حتی اگر برای این کار زمان کافی نیز نداشته باشید، باز می‌توانید از دوره های آموزشی آنلاین بهره ببرید. هفته‌ای ۱-۲ ساعت خود را برای این کار جدا کنید.

  • نت برداری کنید:

برنامه‌های روزانه‌ی خود را یادداشت و از آن‌ها در طول روز استفاده کنید.

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن