سلامت و تغذیه

۶ راه برای افزایش مقاومت بدن! با این روش ها مقاومت بدن خود را افزایش دهید!

 

با شروع زمستان مقاومت بدن شروع به تضعیف می‌کند. در این جا ما به ۶ روش برای افزایش مقاومت بدن اشاره می‌کنیم.

حتماً برای شما هم پیش آمده است که به دلیل بیماری‌ها در زمستان دچار خستگی و بی حالی بشوید.

در عین حال مبارزه با بیمار‌ی‌ها آسان نیست.

مخصوصاً هنگامی که فشار کاری و سرما با هم ترکیب می‌شوند، مقاومت بدن کاهش می‌یابد.

۶ راه برای افزایش مقاومت بدن:

 

  1. خوردن صبحانه

6 راه برای افزایش مقاومت بدن + با این روش ها مقاومت بدن خود را افزایش دهید!
صبحانه

صبحانه جزء مهم‌ترین وعده‌های غذایی می‌باشد.

اگر روز خود را بدون صبحانه شروع کنید سایر وعده‌های غذایی نیز برای بدن شما مفید نخواهد بود.

صبحانه برای افزایش مقاومت بدنی مفید خواهد بود.

 

  1. مصرف غذاهای حاوی امگا۳

6 راه برای افزایش مقاومت بدن + با این روش ها مقاومت بدن خود را افزایش دهید!
امگا ۳

شما می‌توانید از صبح تا عصر امگا۳ مصرف کنید.

خوردن تخم مرغ در صبحانه از لحاظ تامین پروتئین مورد نیاز بدن مفید خواهد بود و ایمنی بدن را افزایش خواهد داد.

زرده‌ی تخم مرغ غنی از ویتامین A می‌باشد. به‌ویژه مصرف روزانه برای  فرزندانمان مفید خواهد بود.

مصرف چند عدد زیتون، کره، عسل، ملاس، خیار و ۱-۲ عدد گردو برای یک صبحانه‌ی مقوی کافی خواهد بود.

در مورد تامین امگا۳ مصرف گردو، بادام و فندق مفید است. امگا۳ از سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کند و مقاومت بدن ما را افزایش می‌دهد.

امگا۳ به وفور در آجیل، گیاهان سبز و ماهی یافت می‌شود.

 

  1. مصرف سبزیجات

6 راه برای افزایش مقاومت بدن + با این روش ها مقاومت بدن خود را افزایش دهید!
سبزیجات

مصرف یک بشقاب سالاد و یا سبزیجات به همراه شام برای افزایش مقاومت بدن بسیار موثر خواهد بود.

خوردن سالاد و سبزیجات به همراه وعده غذایی را به عادت غذایی تبدیل کنید.

اگر سبزیجات را به صورت پخته مصرف کنید بدین معنی است که شما غذایی غنی از مواد معدنی مصرف کرده‌اید.

هم سبزیجات خام و هم سبزیجات پخته تاثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن خواهند داشت.

اگر بخواهید که مقاومت بدن خود را افزایش دهید سعی داشته باشید تا از سبزیجات تازه مصرف کنید.

سبزیجات تازه از لحاظ ویتامین A و C غنی هستند. شما می‌توانید به میزان زیاد کلم قرمز، پیاز، هویج و تربچه مصرف کنید.

 

  1. خانواده‌ی پیاز

6 راه برای افزایش مقاومت بدن + با این روش ها مقاومت بدن خود را افزایش دهید!
پیاز

پیاز به دلیل بوی ناخوشایند توسط انسان‌ها کم‌تر مصرف می‌شود. از طرفی پیاز به غذاها طعم خوشایندی می‌دهد.

از طرفی تمامی سبزیجات زیر دسته‌ی پیازیان مقاومت بدن را افزایش می‌دهند. این سبزیجات غنی از  آنتی‌اکسیدان می‌باشند.

شما می‌توانید از سیر و یا پیازچه در غذاهای خود استفاده کنید.

 

  1. عادت غذا متعادل و با کیفیت داشته باشید

 

در طول روز به تغذیه‌ی خود دقت کنید. سعی کنید رژیم غذایی متعادل و با کیفیت بالا داشته باشید.

شما برای محافظت از خود در مقابل تمام بیماری‌ها باید یک عادت غذایی متعادل و با کیفیت بالا بدست آورید.

 

  1. آب بیش‌تری بنوشید

6 راه برای افزایش مقاومت بدن + با این روش ها مقاومت بدن خود را افزایش دهید!

نوشیدن آب برای حذف میکروب‌ها و حذف مواد مضر بدن بسیار مفید است.

مصرف ۲ لیتر آب در روز برای حفظ تعادل حرارتی بدن کمک می‌کند.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن