free web page hit counter
بیماری هاتغذیه

۶ راه غلبه بر استرس 

کاهش استرس

۶ راه غلبه بر استرس

ورزش کردن را شروع کنید

ورزش ، مقدار کوتیزول بدن شما را به چند طریق کاهش می دهد . هنگامی که شما ورزش می کنید ، بدنتان اندورفین ترشح می کند . اندورفین ها ، خلق و خوی شما را بهبود می بخشند و باعث می شوند احساس شادی کنید . در حالی که چنین احساسی دارید ، هر نوع احساسات ناشی از استرس در ذهن شما محو خواهند شد .از آنجا که یک برنامه ورزشی منظم ، سلامت و ظاهر شما را بهبود می بخشد ، شما احتمالا به طور کلی احساس اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهید کرد . اعتماد به نفس ، احساس ترس و استرس را که باعث می شود بدنتان کورتیزول ترشح کند ، کاهش می دهد .

مدیتیشن تمرین کنید

مراقبه ، عمل دیگری است که به دلایل بسیاری به کاهش سطوح کورتیزول شما کمک می کند . اگر دلیل خاصی وجود داشته باشد که چرا استرس را تجربه می کنید ، مدیتیشن یک راه برای رسیدگی مستقیم به این مسئله است ، به طوری که شما می توانید آن را در یک سطح عمیق تر درک کنید و متوجه شوید که ارزش تمام احساسات منفی که باعث می شود تجربه کنید را ندارد . برخی از فرم های مدیتیشن ، روی ایجاد یک حالت آرامش روانی و آرامش جسمانی نیز تمرکز می کنند که به افزایش احساسات مثبت در طول روز کمک می کند که مقدار کورتیزول در بدن شما را کاهش خواهد داد .

 

به موسیقی گوش کنید

تحقیقات نشان داده اند که گوش دادن به موسیقی ، روی شیمی بدن شما اثر می گذارد . شما لزوما مجبور نیستید برای کاهش کورتیزول به موسیقی امبینت یا آرامش بخش گوش کنید . اگر چه گوش دادن به یک چیز آرامش بخش ، یک حالت ذهنی دلپذیر ایجاد خواهد کرد اما هر موسیقی که از گوش دادن به آن لذت می برید ، قدرت آن را دارد که خلق و خوی شما را بهبود ببخشد و سطوح مضر کورتیزول در بدن شما را پایین بیاورد .

 

به ماهیگیری بروید

فعالیت هایی مانند ماهیگیری و قایقرانی برای مبارزه با استرس ایده آۀ هستند ، چون شما را از جریان عادی روزمره جدا می کنند . هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی . ماهیگیری گریزی از روال روزمره تان فراهم می کند و به شما زمانی برای تعمق روی مشکلاتتان و جستجوی آرامش در محیط طبیعی می دهد . رفتن به یک سفر ماهیگیری ، فرصتی است برای پایان دادن به یک روز با یک شکار خوب که سرشار از پروتئین و اسید های چرب امگا ۳ است . اسید های چرب امگا ۳ برای جلوگیری از بالا رفتن سطوح آدرنالین و کورتیزول در هنگامی که عصبی و هیجان زده هستید ، بسیار مهم می باشند .

 

یوگا تمرین کنید

مزایا یوگا ، متعدد و متنوع هستند ، از کاهش استرس گرفته تا کاهش وزن و افزایش انعطاف پذیری . بسیاری از تکنیک هایی که در یوگا به کار می روند ، در مدیریت استرس نیز مورد استفاده قرار میگیرند . این یوگا را به یکی از موثر ترین راه ها برای مقابله با استرس و خستگی تبدیل می کند . تکیبی از تمرینات تنفسی ، تکنیک های کشش ، مراقبه و تصویر سازی ذهنی کمک می کند که یوگا به یک راه فوق العاده برای مبارزه با استرس و افزایش سلامت روانی تبدیل شود .

سلامت روانی

رژیم غذایی سالم داشته باشید

همانند اکثر مسائلی که به شیمی بدن مربوط می شوند ، یک رژیم غذایی که سرشار از سبزیجات برگ سبز ، مرکبات و ماهی است ، می تواند به کاهش سطوح کورتیزول کمک کند . شما باید سعی کنید مصرف قند ، کافئین و کربوهیدرات های فرآوری شده را نیز کاهش دهید ، چون آن ها می توانند استرس و اضطراب را افزایش دهند . سطوح بالای کورتیزول می تواند اثرات سوئی بر سلامت کلی شما بگذارد . شما می توانید مقدار این هورمون در بدنتان را با پیروی از این تغییرات ساده در سبک زندگی کاهش دهید .

رژیم غذایی

 

برای دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید

 

6 راه غلبه بر استرس 
کاهش استرس چگونه

۶ راه غلبه بر استرس 

استرس

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن