تغذیه

راهکار های کاهش وزن با خوردن صبحانه

۵ قانون صبحانه برای کاهش وزن

راهکار های کاهش وزن با خوردن صبحانه

چرا صبحانه همیشه و البته در برنامه کاهش وزن اهمیت دارد ؟

عادت به خوردن صبحانه سالم کمک می کند زندگی با کیفیتی داشته باشید . چطور بدن شما را تغذیه می کند ، مهم است متابولیسم را افزایش داده و بهره وری جسمانی و ذهنی خوبی را پشتیبانی کنید.

صبحانه باید شامل ۲۵ درصد کالری روزانه باشد . زمانی که بدن را به این شکل صبح شارژ می کنید ، توانایی آن برای سوزاندن کالری های اضافی و چربی را افزایش می دهید . از جمله چیز های دیگر ، این بهترین راه برای کنترل اشتها و نگه داشتن شما از گرسنگی در طول روز و شب است .

مصرف بیشتر پروتئین برای کاهش وزن :

بسیاری از مردم صبحانه به اندازه کافی پروتئین بسیاری از مردم صبحانه به اندازه کافی پروتئین مصرف نمی کنند چون از زیاده روی کردن در کالری می ترسند . با این حال ، اگر مسئله شما است ، پس پروتئین در واقع ماده غذایی بزرگ است که باید در صبحانه بگنجانید. سوخت و ساز را افزایش می دهد که البته در کاهش وزن نیز مهم است . به علاوه این بخش مهمی از افزایش توده عضلانی و کنترل اشتها است .

در اینجا برخی منابع سالم پروتئین وجود دارد :

تخم مرغ ، آووکادو ، گوشت، ماهی ، برنج قهوه ای ، آجیل و دانه ها ، جوانه لوبیا ، ماست یونانی

اجتناب از خوردن غذا های فرآوری شده :

سوپر مارکت ها مورد هجوم بسیاری از غذا های فرآوری شده که در نگاه اول سالم یه نظر می رسند ، قرار می گیرند.متاسفانه بسیاری از آن ها تقریبا همه مواد غذایی ا از دست داده اند و سدیم بالایی دارند که می تواند بر وزن و سلامت تاثیر بگذارد . تا جایی که ممکن است سعی کنید از خوردن این غذا ها اجتناب کنید :

گوشت آماده سوسیس و نوشیدنی های قندی غلات قندی میوه در شربت و مربا

نوشیدن آب برای کاهش وزن :

وقتی هدف تان کاهش وزن است ، آب خیلی کمک کننده است . اول از همه ، به دفع سموم از خون کمک می کند که هضم و سلامت کلیه را بهبود خواهد بخشید . همچنین انرژی به شما می دهد . صبح زود حداقل یک لیوان آب بنوشید و دو لیوان دیگر با صبحانه بنوشید .

مصرف چربی های سالم برای کاهش وزن :

کاملا جدا کردن چربی از رژیم غذای ، راه خوبی برای کنترل وزن تان نیست ، بله ، باید مراقب باشید که بیش از حد از آن نخورید ، گزینه های زیادی برای صبحانه وجود دارد ، البته به مقدار کم.

غذا هایی مثل :

چیا و بذر کتان ، ماهی ، بادام ، گردو ، روغن زیتون ، آووکادو

فواید دیگر صبحانه خوردن :

کمک به ساخت ماهیچه ها

استرس را کاهش و سلامت عاطفی را بهبود می بخشد.

جلوگیری از خوردن چیز هایی که نمی خواهید و مواد کم ارزش جلوگیری از خستگی صبحگاهی را انجام می دهد.

هضم را بهتر می کند.

سیستم ایمنی را تقویت و خطر ابتلا به عفونت را کاهش می دهد .

تمرکز را افزایش و از مغز محافظت می کند.

 

راهکار های کاهش وزن با خوردن صبحانه
لاغری با صبحانه خوردن

راهکار های کاهش وزن با خوردن صبحانه

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن