تغذیه

علت آب نشدن چربی های شکم و پهلو

چربی های دور شکم

علت آب نشدن چربی های شکم و پهلو

چند دلیل که چربی های شکم و پهلو دست از سر شما بر نمیدارند؟؟؟

در ادامه این مطلب دلیل این را خواهید دانست…

تنها از تمرینات کرانچ استفاده می کنید

هدف قرار دادن یک بخش از بدن کمکی به کاهش چربی آن ناحیه نخواهد کرد . برای اینکه نتیجه مورد نظر خود را دریافت کنید باید کل وزن خود را کاهش دهید . به عبارت دیگر ، دراز نشست تنها باعث ساخت ماهچیه می شود اما هنوز هم چربی پنهانی در زیر پوست وجود دارد با گذشت زمان این چربی بیشتر می شود و شکم شما ظاهر خوبی نخواهد داشت .بهترین رویکرد این است که بر روی حرکاتی تمرکز کنید که همه قسمت های بدن را تحت تاثیر خود قرار می دهد . ساخت عضلات بازو و پا باعث افزایش حجم ماهیچه ها می شودو بدن می تواند کالری بیشتری بسوزاند.

 

مواد غذایی منجمد شده و تنقلات بسته بندی شده زیادی مصرف می کنید

حتی مواد غذایی فرآوری شده کم کالری دارای قند و سدیم بالایی هستند . بنابراین مصرف مقادیر زیاد از این مواد باعث افزوده شدن چربی شکمی خواهد شد . غذا های نمک دار باعث می شود شکم شما نفخ بیشتری داشته باشد و بدن قند اضافی را به صورت چربی ذخیره می کند . بر اساس مطالعات انجام شده که در مجله Hepatology  منتشر شده است ، افرادی که تنقلات و غذا های فرآوری شده با مقادیر بالای قند و چربی به وعده غذایی روزانه خود اضافه می کنند ، چربی شکمی بیشتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت .

 

خواب کافی ندارید

همه افراد می دانند که نداشتن خواب کافی و مناسب می تواند باعث افزایش وزن شود . مطالعات انجام شده نشان می دهد که این افزایش در بخش شکمی بیشتر خواهد بود . بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده اند افرادی که به طور متوسط ۵ ساعت یا کمتر خوابیده اند بیشتر از سایر افراد اضافه وزن داشته اند . ‌نداشتن خواب کافی باعث آزاد شدن هورمون های گرسنگی می شود و افراد را به خوردن بیشتر ترغیب می کند . زمانی که خسته باشید رغبت کمتری برای انجام تمرینات ورزشی خواهید داشت .

خواب کافی

برخی تمرینات ورزشی می تواند باعث افزایش وزن شود

تمرینات قدرتی باعث ساخت عضله می شود . در این صورت بدن از کالری بیشتری نسبت به چربی استفاده خواهد کرد . اگر شما می خواهید چربی ناحیه شکمی را کمتر کنید باید بر روی تمرینات قلبی با شدت متوسط بالا تمرکز کنید .تمرینات ایروبیک برای سوزاندن کالری هایی که به شکل چربی ذخیره شده بسیار مفید است . براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده ترکیب تمرینات ورزشی تاثیر بسیار زیادی بر روی آب کردن چربی شکمی دارد .

تمرین ورزشی

در مصرف غذا های خوب و سالم زیاده روی می کنید

بله این موضوع درست است که خوردن چربی های اشباع نشده سالم موجود در آجیل ها ، آووکادو و روغن سبزیجات می تواند شما را سیر نگه دارد و باعث کاهش وزن شود اما برخی از افراد در خوردن این غذا های سالم نیز افراط می کنند . ۲۸ گرم بادام تقریبا ۱۶۴ کالری دارد . بنابراین خوردن مقدار زیاد این مواد هم می تواند کالری بدن را تا حد زیادی بالا ببرد . بنابراین مقدار مناسبی از این مواد را مصرف نمایید .

غذای سالم

خوردن نوشابه های رژیمی را کنار نگذاشته اید

مطالعات انجام شده نشان می دهد افرادی که خوردن نوشابه های رژیمی را ترک نکرده اند سه برابر بیشتر از سایر افراد چربی شکمی خواهند داشت . شیرین کننده های طبیعی ممکن است متابولیسم بدن را تا حد زیادی کمتر کند (اگر چه هنوز این موضوع کامل اثبات نشده) بنابراین بهتر است به جای نوشیدنی ها به مورادی همچون آب روی بیاورید . همچنین شما می توانید کمی لیموی تازه داخل آب بریزید و بنوشید . بدن شما از آب برای شکستن سلول های چربی استفاده می کند بنابراین آب رسانی منظم بسیار مهم است .

نوشابه های رژیمی

 

برای دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید 

 

 

علت آب نشدن چربی های شکم و پهلو
چرا چربی های شکم دیر آب می شوند

علت آب نشدن چربی های شکم و پهلو

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن