سلامت و تغذیه

چربی سوزی: موثرترین چربی‌سوزها کدامند‌؟

 

تعداد کمی از افراد وجود دارند که از چربی‌های خود شکایتی ندارند.

تقریباً همه‌ی افراد در مورد خوراکی‌های چربی‌سوز تحقیقاتی انجام داده‌اند.

برخی غذاها در این زمینه موثرتر عمل می‌کنند. هم باعث تخریب چربی در بدن می‌شوند و هم به نوعی رژیم غذایی سالم محسوب می‌گردند.

ما چند مورد از این خوراکی‌ها را برای شما در این مقاله گردآوری کرده‌ایم…

 

  • ماست یونانی

چربی سوزی: موثرترین چربی‌سوزها کدامند‌؟
Greek Yogurt

پروتئین این ماست دو برابر سایر ماست‌ها می‌باشد. از آنجایی که هضم این ماست به زمان بیش‌تری نیاز دارد در نتیجه حس سیری بیش‌تری را باعث می‌شود.

به دلیل اینکه پروتئین این ماست از کربوهیدرات آن بیش‌تر است در نتیجه کالری سوزی افزایش خواهد یافت.

این ماست انواع بدون چربی، کم چرب و پرچرب را دارا می‌باشد.

 

  • کینوآ

چربی سوزی: موثرترین چربی‌سوزها کدامند‌؟
Kinoa

کینوآ به عنوان یک ستاره در رژیم غذایی‌های کاهش وزن شناخته می‌شود.

در یک فنجان از این دانه، ۷ گرم پروتئین و ۵ گرم فیبر وجود دارد. علاوه‌بر این در محتوای این دانه آهن، روی، سلنیوم و ویتامین E یافت می‌شود.

کینوآ غذایی است که همانند برنج به آسانی قابل پخت می‌باشد.

 

  • دارچین

چربی سوزی: موثرترین چربی‌سوزها کدامند‌؟
Cinnamon

برخی مطالعات نشان داده‌اند که دارچین تاثیرات تثبیت کننده‌ای بر سطح قند خون دارد. این ویژگی می‌تواند میزان اشتها را در بیماران دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

تقریباً هر کسی از فواید و ویژگی‌های دارچین آگاهی دارد و از آن استفاده می‌کند.

می‌توان دارچین را به چای، قهوه و یا ماست اضافه و مصرف نمود.

 

  • فلفل تند

چربی سوزی: موثرترین چربی‌سوزها کدامند‌؟
Pepper

این فلفل دارای یک ماده‌ی شیمیایی بدون طمع به نام کپسایسین می‌باشد.

کپسایسین باعث کاهش اشتها و افزایش سرعت متابولیسم در بدن می‌شود.

 

  • چای سبز

چربی سوزی: موثرترین چربی‌سوزها کدامند‌؟
Green tea

بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که چای سبز با افزایش چربی سوزی در بدن باعث کاهش وزن می‌شود.

چای سبز حاوی نوعی فیتوشیمیایی به نام کاتچین می‌باشد که بر متابولیسم اثر می‌گذارند.

برای به حداکثر رساندن این اثر می توانید روزی چند بار از این چای مصرف کنید. همچنین چای سبز اثر آرامبخش نیز دارد.

 

  • گریپ‌فروت

چربی سوزی: موثرترین چربی‌سوزها کدامند‌؟
Grapefruit

این میوه خواص چربی سوزی جادویی ندارد اما می‌تواند با کالری کم به حس سیری بیش‌تری کمک کند.

دلیل این ویژگی وجود فیبرها در ساختار آن می‌باشد که نیاز به زمان هضم بیش‌تری دارد.

اگر قبل از وعده‌ی غذایی نصف گریپ‌فروت و یا یک لیوان آب گریپ‌فروت نوشیده شود؛ باعث حس سیری زودتر و دریافت کالری کم‌تری خواهد شد.

 

  • هندوانه

چربی سوزی: موثرترین چربی‌سوزها کدامند‌؟
watermelon

غذاهایی که در ساختار خود آب بیش‌تری دارند، در روده‌ها فضای بیش تری اشغال می‌کنند.

چنین غذاهایی در معده فضایی کم‌تری برای سایر غذاها باقی می‌گذارند. بسیاری از میوه و سبزیجات خام غنی از آب و دارای کالری کمی هستند. هندوانه یک نمونه‌ی عالی از این خوردنی‌ها می‌باشد.

 

  • گلابی و سیب

چربی سوزی: موثرترین چربی‌سوزها کدامند‌؟
apple and pear

این میوه‌ها محتوی آب بالایی هستند.

توصیه می‌شود که این میوه‌ها با پوسته مصرف شوند زیرا دارای فیبر بالایی هستند. به جای نوشیدن آب میوه‌های آماده از میوه‌ی آن مصرف کنید. زیرا به دلیل اینکه این میوه‌ها جویده می‌شوند در نتیجه بدن فیبر بیش‌تری دریافت می‌کند.

جویدن میوه به جای نوشیدن آب میوه باعث افزایش کالری سوزی در بدن می‌شود.

 

  • ماهی

چربی سوزی: موثرترین چربی‌سوزها کدامند‌؟
Fish

ماهی یکی از بهترین منابع پروتئین می‌باشد.

بجز چند مورد استثنایی، سایر ماهی‌ها کم‌چرب هستند.

ماهی‌ها داری اسیدهای چرب امگا۳ می‌باشند که یکی از بهترین نوع چربی می‌باشد.

این چربی دارای فواید فراوانی می‌باشد و از بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند.

 

  • قهوه

چربی سوزی: موثرترین چربی‌سوزها کدامند‌؟
coffee

قهوه به عنوان یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها شناخته می‌شود.

قهوه سرعت متابولیسم را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. در نتیجه با تحریک متابولیسم به کاهش وزن کمک می‌کند.

اما باید به این نکته نیز توجه شود که مصرف قهوه همراه با افزودنی‌هایی مانند شکر، شیر و … به کاهش وزن کمکی نخواهد کرد.

 

 

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن