سلامت و تغذیه

چربی سوزی: پیشنهاداتی برای افزایش چربی سوزی در بدن

 

بر اساس بسیاری از مطالعات، انباشته شدن چربی در بدن بسیار خطرناک می‌باشد.

این بدین دلیل است که چربی بیش از حد می‌تواند بر روی بسیاری از ارگان‌های بدن از جمله قلب و کبد تاثیر منفی بگذارد.

اگر بدن کالری زیادی دریافت کند آن را به عنوان چربی ذخیره خواهد کرد؛ به ویژه زمانی که بدن هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد.

تقریباً دو سوم از هر پوند کالری دریافتی اضافی به عنوان چربی ذخیره می‌شود.

 

۵ راه برای جلوگیری از چربی بیش از حد در بدن وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

 

  1. ورزش

بهترین راه برای از بین بردن چربی بیش از حد بدن این است که از آن چربی‌ها استفاده کنید.

ورزش، بهترین راه برای از بین بردن چربی اضافی بدن می‌باشد.

اگر به تازگی یک برنامه‌ی ورزشی را آغاز کرده‌اید مطمئن شوید که هدف این برنامه در وهله‌ی اول سوزاندن چربی و سپس بدن‌سازی باشد.

 

  1. کاهش مصرف غذا با چربی‌های اشباع شده

چربی‌های غیر اشباع باعث مصرف بیشتر مواد غذایی شده و همچنین باعث تجمع چربی در ناحیه‌ی شکم و باسن می‌شود.

برای اینکه این قدم برای شما آسان‌تر شود باید چربی‌های اشباع شده را جایگزین چربی‌های غیر اشباع بکنید.

 

  1. کربوهیدرات کم‌تر و سبزیجات بیش‌تر

کربوهیدرات‌های اضافی به چربی تبدیل می‌شوند و سپس در بدن ذخیره می‌شوند.

کاهش میزان کربوهیدرات دریافتی به معنی کاهش ذخیره‌سازی چربی در بدن می‌باشد.

میزان انسولین تولیدی در بدن نیز بر میزان ذخیره چربی تاثیر می‌گذارد. با افزایش قند خون بعد از هر وعده‌ی غذایی انسولین ترشح می‌شود.

قند خون بعد از مصرف غذایی‌هایی مانند نان سفید و یا ماکارونی که از کربوهیدرات تصفیه شده تهیه می‌شوند و یا بعد از مصرف مواد غذایی با میزان قند بالا به سرعت افزایش می‌یابد.

قند خون بالا بدن را تشویق به تولید انسولین بیش‌تری می‌کند و سلول‌ها را تحریک می‌کند تا قند اضافی خون را جذب و از جریان خون حذف کنند.

مصرف کربوهیدرات متوسط و با کیفیت، سطح تولید انسولین را کنترل می‌کند و معمولاً باعث ذخیره‌ی بیش از حد چربی نمی‌شود.

با این‌حال اگر شما مقدار زیادی کربوهیدرات به ویژه آرد سفید و یا قند بخورید؛ مقدار زیادی انسولین ترشح خواهد شد و قند اضافی سلول‌ها به سلول‌های چربی منتقل خواهند شد.

بنابراین هر انسولین ترشح شده به شما به عنوان چربی باز خواهد گشت.

 

  1. غذای کم، تعداد وعده‌ی غذایی بیش‌تر

غذای کم‌تر، زودتر هضم و متابولیزه خواهد شد.

به منظور از بین بردن ذخایر چربی در بدن میزان مصرف غذا را کاهش و تعداد وعده‌های غذایی را افزایش دهید.

برای پیشگیری از چرخه‌‌ی انباشته سازی چربی در بدن مصرف نان سفید، برنج سفید و شکر را محدود کنید.

در عوض سالاد، سیب‌زمینی شیرین، کدو، گل کلم سرخ شده و بروکلی بخارپز را به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

ماهی، مرغ، لوبیا و گوشت بدون چرب که منبعی از پروتئین هستند سطح قند خون را تثبیت می‌کنند.

 

  1. جلوگیری از مصرف بیش از حد الکل

الکل حاوی میزان زیادی کربوهیدرات می‌باشد که باعث ذخیره‌ی چربی در بدن به خصوص در اطراف معده می‌شود.

با کاهش میزان مصرف الکل، میزان ترشح انسولین تنظیم خواهد شد.

 

منبع
وب سایتوب سایت
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن