تغذیهسلامت و تغذیه

کاهش سوخت و ساز بدن با چند اشتباه

لاغری / کاهش وزن

کاهش سوخت و ساز بدن با چند اشتباه

سوخت و ساز و متابلویسم طبیعی بدن ، قند خون را تنظیم می کند و مسئول کنترل وزن و حفظ سلامت قلب نیز هست . متابولیسم بدن از فردی به فرد دیگر متفاوت است و با عواملی از قبیل سن ، جنس ، عادت های روزانه و جنبه های مختلف ، سلامتی تحت تاثیر قرار می گرد . با این حال بسیاری از فرایند هایی که متابولیسم بدن را کند می کنند نادیده گرفته می شوند و همین دلیل ابتلا به افزایش وزن و مشکلات خاص سلامتی است .بالا بردن سوخت و ساز یکی از روش های لاغری و کاهش وزن است . در ادامه چند اشتباه صبحگاهی را که باعث کند شدن سوخت و ساز بدنتان و در نتیجه باعث چاقی می شود را به شما معرفی می کنیم .

دیر صبحانه خوردن

برای جلوگیری از تولید بیش از اندازه هورمون های گرسنگی سر ساعت مشخص یک صبحانه سالم بخورید . این کار متابولیسم را افزایش می دهد و توانایی بدن برای سوختن کالری و تبدیل چربی ها و قند ها به انرژی را تسریع می کند .

نوشیدن قهوه شیرین

قهوه یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در هنگام صبح است و به شما در رفع حالت خواب آلودگی کمک می کند . به رغم این مزایا ، می تواند متابولیسم را تحت تاثیر منفی قرار دهد به خصوص زمانی که با شیر پرچرب ، خامه و یا شکر مصرف شود . بهترین راه ، نوشیدن قهوه ساده بدون هیچ گونه افزودنی است .

استرس هنگام رفتن به محل کار

تحمل استرس ، باعث افزایش هورمون کورتیزول و کاهش متابولیسم می شود . استرس در واقع یکی از عوامل اصلی ابتلا به اضافه وزن است .

بیدار شدن در صبح خیلی زود

یکی از رایج ترین اشتباهاتی که متابولیسم بدن را کند می کند بیدار شدن خیلی زود در هنگام صبح است . کم خوابی خود عاملی برای افزایش وزن محسوب می شود و شما حداقل باید ۷ ساعت خواب شبانه داشته باشید تا سوخت و ساز بدن تان تنظیم شود .

ننوشیدن آب کافی

نوشیدن آب به مقادیر کافی در هنگام صبح عملکرد متابولیسم را در طول روز تحریک می کند . بدن شما بعد از دریافت خواب کم آب است و عدم دریافت آب به اندازه کافی ، عاملی برای کاهش متابولیسم و اضافه وزن است . نوشیدن آب گرم همراه با لیمو یک گزینه سالم برای آغاز روز است .

مصرف صبحانه ناسالم

مصرف مواد غذایی ناسالم در هنگام صبح و یا صرف نظر کردن از این وعده ، عملکرد سالم متابولیسم را تحت تاثیر قرار می دهد . مصرف مواد غذایی سالم ، منبع اصلی انرژی شما در کل روز محسوب می شود دریافت کافی پروتئین، کربوهیدرات های پیچیده ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر ، ویتامین ها ، مواد معدنی و اسید های چرب و اجتناب از قند های تصفیه شده و ساده در هنگام صبح ضروری است .

همچنین در آنامگ بخوانید :

آنامگ

 

کاهش سوخت و ساز بدن با چند اشتباه
کم شدن سوخت و ساز بدن

کاهش سوخت و ساز بدن با چند اشتباه

لطفا نظراتتون رو با ما درمیان بگذارید
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن