تغذیهسلامت و تغذیه

۹ اشتباه بسیار بزرگ در هنگام چربی سوزی

اشتباهات در کاهش وزن !

۹ اشتباه بسیار بزرگ در هنگام چربی سوزی

زمانی که کاهش وزن را هدف خود قرار می‌دهید، چند اشتباه خیلی رایج وجود دارد که ممکن است به احتمال زیاد مرتکب آنها شوید. توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید ابتدا این چند نکته را مطالعه کنید و آنها را مد نظر داشته باشید. از دست دادن چربی اضافه بدن کار مشکلی نیست. بلکه تنها به زمان، تلاش و تعهد نیاز دارد.

اشتباه اول : خیلی زود – خیلی زیاد

سوخت چربی در بدن زمان می برد ، شما نمیتوانید ناگهان همه را ببرید و دوربیندازید . اگر شما سعی کنید چربی زیادی در مدت زمان کوتاه از دست دهید ،شکست خواهید خورد و دلسرد خواهید شد و احتمالا رژیم خود را خواهید شکست . یک طرح چربی سوزی حداقل باید ۱۲ هفته به طول بیانجامد ، بنابراین از ابتدا این آمادگی ذهنی را داشته باشید .

اشتباه دوم : مصرف کربوهیدرات در ساعات پایانی روز

اگر می خواهید چربی از دست بدهید ، در نیمه دوم روز (یعنی بین ساعات ۶ الی ۱۲ شب) نباید از کربوهیدرات ها استفاده کرد . اگر ساعت ۸ صبح از خواب برمی خیزید مصرف کربوهیدرات ها را از ساعت ۴ بعد از ظهر به بعد متوقف کنید .

اشتباه سوم : عدم اختصاص وقت برای آماده کردن وعده های غذایی

اگر می خواهید رژیم بگیرید ، پس همه کارها را درست انجام دهید . برنامه غذایی روز بعد را شب قبل آماده کنید ، اگر قرار است چیزی را طبخ کنید ، پس آن را آماده کنید . اگر چنین کاری نکنید ، شاید در نهایت هرچه در دسترستان باشد را مصرف کنید که معمولا چاق کننده است .

اشتباه چهارم: تکیه بیش از حد به دارو ها

مکمل های چربی سوزی معجزه نمیکنند ، بلکه بخشی از فرآیند چربی سوزی را بر عهده دارند و سرعت می بخشند ، شما باید همزمان با مصرف آن ها به تمرین بپردازید و روی رژیم غذایی خود حساس باشید . در حالی که مکمل های چربی سوز نتایج خاصی را مشاهده نکردید علت را در رژیم و تمرین جستجو کنید ، نه اینکه میزان مصرف دارو را افزایش دهید .

اشتباه پنجم : عدم اجرای تمرینات با وزنه

تمرینات با وزنه نه تنها به شما کمک می کنند که ظاهر و فیزیک بهتری داشته باشید ، بلکه باعث افزایش سوخت و ساز بدنتان نیز می شوند که در نتیجه چربی سوزی در بدنتان افزایش می یابد.

یک برنامه تمرین با وزنه ۳ روزه برایتان کفایت می کند .

اشتباه ششم : عدم مصرف پروتئین کافی

پروتئین ها بلوک های ساختمانی عضلات هستند که می توانند بدنتان را عضلانی و عاری تر از چربی جلوه دهند به شرطی که تمرینات با وزنه را انجام دهید .

اشتباه هفتم : انجام یک شیوه به دفعات

اگر تمرینات خود را به شکل دوره ای عوض نکنید، در نتیجه نهایتا خسته خواهید شد و احتمالا رژیم و تمرین را به طور کامل کنار خواهید گذاشت . بدون ایجاد تنوع بدن به آنچه انجام می دهید عادت می کند و بنابراین بعد از مدتی دیگر شاهد نتیجه نخواهید بود .

اشتباه هشتم : توجه بیش از حد به ترازو

در دوران چربی سوزی حتی یکبار هم خود را وزن نکنید ،چرا که چنین کاری می تواند موجب دلسردی و ناامیدی تان شود . اگر در جریان چربی سوزی تمرینات با وزنه هم انجام دهید به طبع کمی حجم عضلانی به دست خواهید آورد ، بنابراین شاید شاهد کاهش وزن نباشید اما در واقع چربی از دست داده اید و عضله اضافه کرده اید.

اشتباه نهم : تسلیم شدن

مشغول هر کاری که هستید ، دلسرد نشوید!

چرا که چند قت بعد از آن پشیمان می شوید که چرا معتمد و پایبند نماندید. اگر بی نتیجه ماندید و کاهش وزن نداشتید، از راه دیگر امتحان و تلاش کنید تا برایتان تنوع و سرگرمی باشد .

رژیم لاغری

همچنین در آنامگ بخوانید :

آنامگ

9 اشتباه بسیار بزرگ در هنگام چربی سوزی
برای چربی سوزی سریع این اشتباه هارو انجام ندین

۹ اشتباه بسیار بزرگ در هنگام چربی سوزی

لطفا نظراتتون رو با ما درمیان بگذارید

آنامگ

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن