سلامت و تغذیه

۹ دلیل برای خوردن انار ! امسال فصل انار را از دست ندهید

 

آنتوسیانین که به انار رنگ قرمزش را می‌دهد؛ سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این ماده می‌تواند از بدن در مقابل بیماری‌هایی هم‌چون آنفولانزا تا سرطان محافظت کند.

به‌جای نوشیدن آب انار، انار کامل بخورید زیرا برای بدن شما مفیدتر خواهد بود.

با این وجود نباید فراموش کرد که این میوه اثر متقابلی با داروها به‌ویژه داروهای شیمی‌درمانی دارد. به‌همین علت باید با پزشک در مورد این اثرات متقابل مشورت نمود.

 

در اینجا ۹ مورد از فواید انار را برای شما آورده‌ایم:

فواید انار

 

  • غنی از آنتی‌اکسیدان:

پانی‌کالاجین و اسید پانونینیک موجود در انار باعث افزایش فعالیت آنتی‌اکسیدانی این میوه می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهند که خاصیت آنتی‌اکسیدانی انار و آب انار سه برابر بیش‌تر از چای سبز می‌باشد.

این آنتی‌اکسیدان‌ها مانع از اثرات منفی استرس، تغذیه‌ی نامناسب و شرایط نامطلوب محیطی بر بدن می‌شوند.

  • اثر ضد التهابی:

التهاب مزمن پیشگامی برای بیماری‌هایی مانند بیماری‌هی قلبی عروقی، آلزایمر، دیابت نوع۲ و حتی سرطان می‌باشد.

انار به‌دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی خود اثری ضدالتهابی دارد. مصرف منظم انار یک شیوه ی مناسب برای کاهش التهاب بدن است.

  • محافظ در برابر سرطان:

آنتی‌اکسیدان‌های انار می‌توانند تشکیل سلول‌های سرطانی را متوقف و یا سرعت تشکیل سلول‌های سرطانی را کندتر ‌کنند.

تحقیقات نشان می‌‌دهند که این اثرات در پیشگیری از سرطان سینه، روده‌ی بزرگ وپروستات بیش‌تر خود را نمایان می‌کنند.

  • کمک به کاهش فشار خون:

پلی‌فنول‌های موجود در انار و آب انار، فعالیت‌های آنزیمی را تنظیم و باعث گشادی رگ‌ها و کاهش فشار خون می‌شود؛ بر میزان کلسترول تاثیر می‌گذارد و اثر محافظتی بر روی رگ‌ها و قلب دارد.

  • دوست حافظه:

در مطالعه‌ای که در دانشگاه کالیفرنیا انجام شد، افرادی که به مدت ۴ هفته به‌طور منظم آب انار مصرف می‌کردند قادر به انجام وظایف خود در حافظه‌ی کلامی و تصویری بودند و در آزمون‌های مرتبط با حافظه موفق‌تر بودند.

  • ضد پیری:

به‌دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات اورنیتین A در محتوای انار؛ بدن ما راحت‌تر می‌تواند از عضلات در مقابل آسیب‌ها محافظت کند.

آسیب بافتی به حداقل می‌رسد. این باعث تاخیر در پیری بدن و پوست را باعث می‌شود.

  • تاثیرات مثبت بر تولیدمثل:

اعتقاد بر این است که انار به‌دلیل اثر اکسیداتیو بر روی استرس؛ اثر محافظتی بر روی تخمک و جنین خواهد داشت.

هم‌چنین به افزایش تراکم و تحرک اسپرم در مردان کمک می‌کند.

  • میوه‌ای رژیمی:

انار میوه‌ای است که هم چشم و هم شکم را سیر می‌کند.

نیم کاسه انار برابر با ۷۲ کالری است. بنابراین ۳.۵ گرم فیبر رژیمی را شامل می‌شود.

این الیاف رژیمی هم باعث حس سیری و هم باعث سلامت روده می‌شود.

  • منبع انرژی برای تمرینات ورزشی:

انار میوه‌ای است که نیترات مورد نیاز بدن را به‌صورت طبیعی تامین می‌کند.

نیترات می‌تواند فشار خون را کاهش و عملکرد فیزیکی را افزایش دهد.

همچنین باعث افزایش کارایی میتوکندری‌ها می‌شود که این نیز عملکرد فیزیکی را افزایش می‌دهد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا
بستن